ish2 ape nak jadi nie ???

assalamualaikum and hai ! sihat semua ? aku sehat je..nie nak kongsi cerita cket..oke2 kepada sesiapa yang diluar sana yang suka sangat membenci and mengata depan2 tuh...please jangan terasa....aku just mengkongsi and try korang renung2kan....

oke2, tadi masa on9 aku tngk lah gmbr kawan akk aku..aku tk nk bagi tau nama die..malu tuan sahaje..oke2, the storys is, ade budak nie..die benci, dengki and saket hape pon i don't understand...rasenye die perlu pegi hospital akibat sakit yang teruk...oke2 abaikan...die nie mengutuk and mencaci...macam2 ah die cakap...maklumlah, kwn kakak aku tuh cntk, pretty..and everything gorgeous lah dekat die tuh....soo, budak nie dh terlalu cemburu sampai nak matii..send lah mesej niee ...

*astaghfirullah halazim

hah tuh lah ape yang dihantar, aku malas nk tutup nama die...sbb korang tkkn jumpe nama die dlm FB coz die dh tuka...hummm, sini arifa nk cakap...kalau kau buat camtuh pon..ayat kau hebat pon, dapat dosa je banyak sayang, tak dapat pahala pon...kalau dengki pon..beragak lah..cakap lah "cantik lah kau nie, apa rahsia? nak cantik jgk" ehh kan sng ? oi2, kau buat cmtuh pon tk kemananya kau...akhirat nnt mane ko nk lari ? ko kene berdepan jgk dgn manusia yg kau aniaya dulu tuhh...humm, segmen renung2 nie..untuk kesadaran masyarakat sesama kita...tk bole ke kita kalau jaga bahasa ? cakap lebih elok sikit ? aku rase tk ada masalah, sbb bende tuh senang....kau bngang ngan org tuh ? tk de hal, kau hanya sabar and pasrah je..tk dapat dosa ? dapat pahalakan ? oke2, mari kita renung2 kan...cuba kau pkey..kalau orang aniaya kau balik cakap kau sial lah ape lah ? kau happy ke ? mestlh bengang kan ? kalau ye pon kau tuh cantik...tk perlulah kau nk berlagak sampai nak jatuhkan orang lain ...bende nie pernah terjadi dekat aku...aku hilang sabar time tuh....die cakap kawan2 aku rapat ngan aku sbb terpakse...humm, pape jelah...die tk prnh rase semua tuh...ok pape pun...sabar oke ? kita tk cantik and huduh didpn org...cantik kita didepn Allah SWT...hebatnya Allah itu mencipta kita kan ? kalau muka cantik hati buruk, tak ada gunanya...fikir and fikir...pernah ke kita jadi diantara mereka? 

p/s: siapa yang terasa, harap maaf....ini Segmen renung2 kan bersama aku ^.^

No comments:

Post a Comment